söndag 18 oktober 2009

Så mycket att göra


När skola och jobb har börjat igen så blir det mycket att göra, så helgerna får bli lite avslappning. Denna helgen har jag ramat in några foton och hängt upp dem och några andra tavlor.

Jag har sytt en kjol i veckan.

Och förra helgen fyndade jag fina tidningar, en från 1947 och en från 1958, på myrorna i Jömköping.

Det är så inspirerade med alla fina bilder och foton!


Sedan så var reklamen så vacker jämfört med mycket som finns i dagens tidningar.





Så måste jag visa den fina dräkt jag fann hemma på second hand. det är en fin 60-tals dräkt som såldes på Westlings i Nässjö, staden där jag går i skola, någon gång under 60-talet. Den är lite stor för mig, men den går att fixa så den kan bäras under vintern.


Och nu när kylan, och ett lite snö, har kommit (dock så försvann snön efter två dagar) så är det dags att sticka halsdukar, koftor, raggsockar och lite annat smått och gott för att hålla kylan borta i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar