lördag 28 november 2009

Adventstider


Nu är det igång med allt julpynt och nu har en snöflinga kommit upp i mitt fönster. Igår var jag på årets första julfest.

Där i ett hörn så hittade jag denna charmiga reklamskylt och där fanns en fin gammal mikrofon bland annat.



Hemma har min fina Mor gjort julfint med stjärnor i fönster och andra pynt i hela huset. Hela vintern är verkligen en hel ursäkt för att pynta med färg och glitter och ingen kan döma en för det. Det är som en del i hela mysfaktorn av julen att det luktar gran, apelsin och pepparkakor och överallt lyser det stjärnor i fönster och glittrar.

Nu så får jag äntligen hänga upp mina fina julgranskulor. Flera av dem kommer från rusta. Det bästa är när julgranskulorna är i glas och inte i plast som de annars brukar vara tillverkade i nu för tiden. Nej riktigt glas ska det vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar