tisdag 15 december 2009

En fin helg

Denna helgen spenderades i Aneby. Där åt jag hembakat bröd och drack te till frukost...



...och tittade ut över snöiga hustak från köksfönstret.


På dagarna gjorde hjälpte jag till att göra små julfigurer i mandelmassa.





Jag bakade en ananaspaj som råkade bli lite mosad vid serveringen. Men men sånt händer ibland, men pajen smakade lika bra för det.





På söndagen tog vi en promenad i snöigt väder. Klänningen jag bar var ganska så opassande för en promenad, men fin kände jag mig. Denna ljuvliga 50-tals klänning är ett loppisfynd min syster gjort i somras, som används allt för sällan.



Helt underbart väder var det minsann. Kallt och snöa ska det vara, och då är det underbart att vira fina halsdukar runt halsen och gå ut för en promenad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar