onsdag 17 februari 2010

Saker som gör mig glad


Nu äntligen börjar det kännas kul igen med kläder och att sy efter en djup svacka. Det gör mig glad att kobinera rutiga kjolar, med marinkårsjackor från 60-talet och en fuskpälskhalsduk...

...och att sy kläder i fina färger och då blir jag så glad av att se min tyghög och tänka på alla de plagg jag ska sy.


Det är så skönt att bara sitta med en kopp te i handen i mitt turkosa kök iklädd en shockrosa vintageklänning och bara njuta av att det är ljust ute lite längre på kvällen nu.

Och sen blir jag också glad av att vinna fina 50-tals strumpor på tradera. det är lite magiskt att öppna en förpackning först och sen ta ut fina oavvända strumpor som numera är nästan 60 år gamla, men som är så fina. Det är ren och skär vardags lycka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar