tisdag 11 augusti 2009

Hemma igen


Nu så var man hemma igen efter några fina dagar hemifrån. Vi har hittat på massa kul, bland annat gjorde vi en dagsutflukt till Åsens by (tror jag det hette).

På vägen dit fanns en gammal handelsbod som hade denna fina skylt i fönstret.

Väl framme matade vi söta kaniner. Jag hade gärna tagit en av dem hem och jag fått.


Så titta vi in i de gamla husen...







och fikade på dessa kakor.



Så har vi varit på stranden.


Så fick folk ta kort på mig, Det blir så sällan att det blir det nu för tiden, för jag står hela tiden bakom kameran.





Ja, det var ju denna man som jag var och besökte. Vi lyckades underhålla oss ganska bra mellan utflykterna och alla filmer vi såg. Bland annat så målade vi på varandra, men en slags tuchpenna som är lätt att tvätta bort.



Det är aldrig en tyst stund hemma hos honom, förutom på natten. Det är hela tiden film, prat och musik där. Jag gillar det!



När jag kom hem så hade lite saker jag beställt kommit. En fin 60-tals gördel, lite hattflor, ersättningsdelar till gördel och mönsterpapper från lilly of the valley. Och så hade ett oöppnat 40-tals symönster kommit, som jag vunnit på tradera.

1 kommentar:

  1. vilken underbar baddräkt. vart har du fått den ifrån? den klär dig mkt fint:) /beatrice

    SvaraRadera