söndag 16 augusti 2009

Loppisdagar

Lite spontant åkte jag till Aneby i förrgår och hittade massa fina saker på loppis. Det första loppiset låg i Vireda och var bara öppet den dagen vi var där. Bara huset var helt underbart och jag hade gärna köpt det om det vart till salu.






















Man kunde även fika där, vilket vi gjorde








I Aneby fann vi ett till loppis.






Jag fyndade under denna dag 34 delar ur Rörstrands "Grön Anna"...

... en fin skål och två små metallaskar, som jag ska ha knapar i.






Dagen efter besökte vi en vän till familjen som ska öppna en vintagebutik i Aneby snart. Jag fick komma dit tidigare för att titta på tre set underkläder från 40-talet som var helt oanvända och fortfarande låg i orginalkartongerna. Jag köpte två av seten.

Sen ska jag få vara modell för butikens kläder de får in. Bilderna ska läggas up på deras hemsida och det är finpojken som ska fota. Här är några kläder som jag ska modella i.








Detta är ett av seten jag köpte. Mer om dem imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar