måndag 3 augusti 2009

Massa turkost och fina kläder

I dagarna har jag och kära syster målat om i vårat kök, i en fin knallig turkos färg. Det matchade min klänning för dagen så fint.


Så har jag självklart fyndat bra och fina saker. Jag har fyndat glaskonserveringsburkar, massa sytråd, en bok med fina broderibeskrivningar till lakan och assietter från rörstards kollektion "eva".


Så har jag fått lite fina kläder av mina föräldrar som köpte dem till mig när de var på semester. De köpte tre 50-tals dräkter, en 60-tals klänning, tre par 40-tals strumpbyxor med söm och en fin 40-tals hatt.













Så till sist denna fabulösa klänning som jag köpte på rea på "hem & vila" i Eksjö. Jag har inte en aning när jag sk använda en, men den var så billig så det spelar ingen roll tycker jag. Och så syr en massa nu till mitt projektarbete, vilket tar upp en hel massa tid. När jag syr så passar jag på att ha på mig kläder jag inte anväder annars, i detta fall en kort 70-tals klänning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar