fredag 14 augusti 2009

Inspiration till kommande projekt

Nästa vecka börjar skolan igen, vilket innebär att jag ska börja mitt fjärde gymnasieår (eftesom jag bytte linje efter första året). Detta innebär även att kursen "projektarbete" börjar. En kurs där man får gör nästan vad man vill. Jag har valt att göra ett arbete om hur de nya framtidsutsikterna efter andra världskriget förändrade klädmodet.
Som arbete så syr jag kläder inspirarade av denna era. Det är nästan ett helt års ursäkt att att sy kläder åt mig själv...sååå underbart. Som inspiration till kläderna letar jag bilder på internet och finner alla möjliga bilder, som andra kläder, symönster, reklam modebilder och massa andra fina foton. Här är några som inspirerar mig (och jag ska visa mer under hela årets gång).






Just nu håller jag på och syr en cape.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar