tisdag 4 augusti 2009

Kvälls- och väskfasoner


För att muntra upp mig själv dåliga dagar så brukar jag dra på mig någon av mina fina klänningar, som inte annars kommer till användning så ofta. Livet känns lite gladare och glamorösare då.


Och nu får ni se vad som gömmer sig i min väska och sminkväska. För vad som finns i en kvinnas väska säger mycket om vem hon är, eller hur folk nu brukar säga.

I väskan bör allt det viktigaste finnas, som en bra almenacka, (i mitt fall) en bibel, och annat livsnyttigt, För jag vet helt enkelt inte hur jag skulle klara mig utan mina fina solglasögon som min mormor köpte i början av 60-talet.

I min sminkväska med mitt "grundsmink", eller hur man nu ska benämna det, finns vaselin )till läpparna), en fin sminkspegel, sminkpenslar, läpppennor, ögonbrynspenna och massa annat smått och gott.

Det viktigaste i sminkväg, enligt mig, är en bra foundation, bra mascara och bra läppstift. Själv har jag tre olika marcaror och fyra basic läppsift (tre röda, ett beigt och ett mörkt plommonfärgat). Självklart så används parfymen Chanel no.5.

Sen har jag alltid med mig boken "lilla fyndguiden". Den ger bra fakta om lite allt möjligt som man kan hitta på loppis och second hand, om man skulle undra över nåt föremål under rundan. Och så läses tidningarna "Elle" och andra modetidningar som "Bazar" flitigt hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar