onsdag 1 juli 2009

I min trädgård


Nu när det inte var så kvavt idag så blev jag lycklig och kunde faktiskt vara ute en stund utan större problem. Så en stund låg jag under vår rosenbuske och filosoferade.


På marken ligger massa rosenblad och det fanns fortfarande vattendroppar i på dem efter den skur som kom och gjorde mig lycklig, jo är ett fan av vad folk anser vara dåligt väder, men jag älskar regn och snö.





Så hoppade jag studsmatta några minuter och hade kul. Dock var jag tvungen att hålla ner kjolen hela tiden.




Så planterade jag och Far lite örter i det lilla kryddlandet vi har. Idag satte vi ner curryeternell och dill.




Fats trött blev jag av att ha jobbat hela dagen och hoppat studsmatta så jag satte mig på en gammal pinnstol som det är massa torkad målarfärg på. Den ser så fin ut där den står mot vår boa.



Till sist så lagade vi en gammal fågelholk som vi ska sätta upp...

...och sen ska det sås mer växter i trädgården, bara det inte blir alltför torrt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar