fredag 10 juli 2009

Så var man hemma igen


Nu är jag hemma igen efter några fina dagar i Göteborg. Det var jag och finpojken med det långa håret som åkte tillsammans och vi fick bo hos några han kände där. Vår första dag spenderades på liseberg. Att åka alla saker är inte riktigt vad jag gillar, men jag åkte en del faktiskt. Det var gillar med liseberg är den atmosfären och de söta butikerna som denna godisbutik.


Vi gick på 3D bio.

Jag gillar alla fina emaljskyltar de har.

Så ått jag spunnet socker och var lycklig.







Dag två spenderades på naturhistoriska museet. Självklart titta vi på blåvalen.


Här är en blåvalens ansikte. Den var jättestor men var bara en unge.


Så visa de djur som hade missbildningar i en monter. Lite smått morbit.


Mina favoriter var alla olika kattdjur, och framför allt de små ungarna.






Ja det fanns minst sagt massa djur från alla världens olika hörn.




Efter museet så var tanken att vi skulle äta och sen shoppa, men vi var så trötta att det blev bara middag och sen åkte vi tillbaka och titta på film i lägenheten. Vi åt på fina le petit café, det blev lins och spenatsoppa som var jättegod.




Sista dagen blev det dock shopping och dessa saker fick följa med mig hem till Bodafors. Kjolen ovan fyndade jag på myrorna.

Så köpte jag underkläder på Twilfit och brevpapper på Papeterie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar