lördag 11 juli 2009

Vad man kan hitta i en "boa" hemma


Igår så fick min fina syster idén att gå ner till Fars antikvariat och och leta i den så kallade boa efter saker som ligger och skräpar där. det blåste så förbaskat kallt så det var jacka och basker fram.



I några lådor fanns allt mellan himmel och jord. denna stora mugg följde med hem.


Vi hittade två par små skoridskor. Antagligen hade vi dem när vi var små.

I ett hörn stod denna gamla skylt och var fin. Den är dock för stor att ha hemma annars hade den gärna fått pryda köket.

Så efter en tur till boa och en till second hand såg min säng ut så här.

På second hand köpte jag dessa saker. En tekanna, en sjal, två örngott och en liten sparkdräkt i sailor-stil. Den sistnämnda köpte jag bara för att den är så söt.

I boa hittade jag diverse saker. Lite tapetbård, en gammal moped läderhjälm, ett fat och en gammal bronzoltablett ask...


...så hittade jag tre gamla kakburkar och några saftflaskor till min stora lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar