lördag 21 mars 2009

Bland antikviteter och bakelser


Idag åkte jag min syster och min mor till Eksjö under förmiddagen. Där fikade vi på Lennarts konditori och gick på stan.


Denna klänning köpte jag för ett presentkort jag fick för ett tag sedan. Vanligtvis brukar jag inte gilla at det är så mycket mönster, men den här var fin.


Sedan hittade vi en antikvitets och loppis affär. Där fanns massa fina saker, bland annat denna kakburk och lunchlåda som fick följa med mig hem.
När jag kom in i affärer gav jag faktiskt till ett litet tjut av glädje. Det var en överväldigande känsla av att vara omgiven av dessa vackra saker. (Jag kan inte lägga upp alla bilder jag tog där inne, jag tog väldigt många) I affären fanns allt mellan himmel och jord. det fanns möbler, ett flipperspel, lampor, klockor, mopeder, pipor, skyltar och massa, massa annat vackert.


De hade en hel del marina saker, flera uniformer, en gammal dykarmask, en låda med för skepps apoteket och massa annat.


Det fanns många uppstoppade djur där bland annat varg, iller, påfågel, räv, stenbocks huvud och detta äkta zebraskin och sköldpaddsskal.

Det fanns många vackra askar och lådor där, någon av dem kanske jag köper nästa gång jag är där.

Det fanns också massa vackra möbler som jag gärna hade köpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar