söndag 1 mars 2009

Det är nåt med nattvard


Idag på gudstjänsten var det nattvard. Innan nattvarden så brukar vi sitta en stund tysta för att bekänna sina synder inför Jesus. Detta kan låta jättemysko för dem som aldrig varit med om det och många jag mött skulle säkert säga att detta är bara ännu ett av kyrkans sätt att få människor att känna sig skyldiga och dumma. Men detta är bland det bästa som finns tycker jag. det känns så skönt att få komma till Jesus, den enda som inte dömmer mig utan bara älskar. Jag får lägga fram allt fel jag gjort inför honom och sedan ta emot brödet och vinet. Känslan av detta är helt underbar. En helt ny känsla av renhet rinner sköljer över mig varje gång och jag känner att jag får börja om på nytt igen.
Det finns församlingar som inte har den tysta stunden innan utan de bara tar emot nattvarden, men jag gillar faktiskt att vi i församlingen har denna stund.
(Bilden ovan är inte från min kyrka)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar