onsdag 4 mars 2009

Onödigt projekt


Förra året köpte jag denna bok. Ett tag efter köpet fick jag för mig att faktiskt se alla dessa filmer. Nu i efterhand kan det verka som ett ganska dumt beslut. Men det finns vissa filmer i boken som jag hade tänkt att se ändå. bland annat dessa underbara klassiker finns med bland de filmer boken föreslår att man ska se innan man dör. Självklart finns det andra mindre roliga filmer i boken också som jag antagligen inte kommer att se som "Saló eller Sodoms 120 dagar" av Pasolini. men andra filmer kommer jag däremot se som "Swing time", "Annie Hall" och "Gilda". (Hittils har jag sett 112 fimer av 1001").



Det är en hel del modernare filmer också i boken och endel svenska av bland annat Ingmar Bergman. Det är filmer fram till och med 2004 i boken, så det är en salig blandning av diverse filmer från 1902 och framåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar