onsdag 25 mars 2009

En sån där dag då allt gick dåligt

Idag har varit en sån där riktigt dåligt dag. Inget fungerade. Jag kunde inte koncentrera mig i skolan och istället för att gå hem så var det konfa så fort jag steg av bussen.
Så fort jag öppnade dörren så kände jag oset av våfflor. Kan ni tänka er att de som var ansvariga för att egentligen bara göra mackor till konfirmanderna hade stått och gräddat massa våfflor. Det var helt underbart att få i sig något riktigt gott innan man skulle ta itu med alla 14-åringar.
När ungdomspastorn väl började med lektionen var det småpratigt och ibland nära gränsen till kaos. Det hjälpte inte hur min kära mor, som också är konfaledare, än bar sig åt det blev inte lugnt. Men lektionen slutatde ändå i tid, tack och lov.
Sen gick jag hem och åt lite och sen skulle jag jobba en liten stund. Väl hemma så var det inte roligare. Då var det bara att sätta igång med ett berg hemuppgifter. Jag hann med en av allt jag har att göra. Sen är det vara bums i säng. Imorgo blir det inte bättre. Då ska jag försöka ta mig an att göra tre hemuppgifter som det behövs en eftermiddag var till egentligen. Men den tiden finns inte, för allt ska var inne på fredag. Och nej jag har inte haft tid att göra dem innan pga allt annat jag varit tvungen att göra.
Huvva, det är tur att man har små saker i vardagen som sätter lite guldkant på det hela, trots att allt runt omkring skiter sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar