lördag 6 juni 2009

De fina fotoalbumet och den gröna sjalen


Idag så hade jag äran att leda i nationalsången på torget på nationaldagsfiranet hemma i Bodafors. Som tack fick jag en bukett blommor.

Sen bar det till mormor med hela familjen. Hemma hos henne tittade jag i gamla fotoalbum. Fotot ovan är från 1947.

Jag tyckte att lärarinnan var så tjusig.






Detta är min Mors moster Ingrid. Hon var alltid så stiligt klädd när hon var ung.

Längst till vänster är Ingrid igen.



Detta är min mormor när hon var ung och jobbade på café.



Sen hittade jag bilder från när Mor tog studenten, från vårdlinjen.

Så åt jag självklart polkagris. Fast denna fick jag igår av en finpojk jag känner.

Sen åt jag Marianne godisar, som är mina favoriter.

Så här var jag klädd idag och den gröna sjalen lånade jag av mormor.


På konsum fanns det nätter i denna fina förpackning.


Detta är mina föräldrar, som i augusti har varit gifta med varandra i 21 år.

Självklart rotade jag runt lite i mormors garderob. Där hittade jag en jättefin virkad cape. Jag ska försöka mig på att virka en likadan nu i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar