torsdag 18 juni 2009

Ett par sloppy Joes, en färdig kjol och massa lockar och prickar


Även under sommarlov så kan det ta emot att stå och laga lunch när man är hemma. Så för att fylla magarna snabbt med något gott slängde jag ihop två "man-tager-vad-man-haver- Sloppy Joes". För er som inte vet vad en Sloppy Joe är så är det en amerikansk matsätt som lite förenklat är köttfärsröra mellan två hamburgebröd. Detta blev min vegetariska variant av det jag hade hemma.
1/2 röd lök
qournfärs så det räcker till två personer
en halv liten burk kidneybönor
en näve frusa ärtor, majs och paprika
1 msk senap
1 msk tomatpure
2 msk sweet chili sås
vitlökspulver
salt och peppar
hamburgebröd

Finhacka och fräs löken i en rikttigtt het stekpanna. Ha i resten av ingredienserna och stek tills allt är genomstekt och varmt. Servera mellan två hamburgebröd. Klart för att ätas! Lätt, snabbt och gott är det!

Sen sydde jag klart en kjol idag. Jag ville så gärna ha en fin jeanskjol som inte var kort eller som såg för 70-tals aktig ut.



Så har jag hunnit göra pin-curls idag med! De blev så fina tyckte jag.


Så måste jag berätta om hur glad jag blir varje gång jag ser denna lilla hög i fönstret i köket. Den består av min almenacka (där står vilka dagar jag jobbar och framförallt allt roligt jag har planerat), min mobil (som jag använt ganska mycket den senaste tiden för samtal och musik), mitt skissblock (som innehåller alla skisser på fina plagg som ska sys, främst till projektarbetet) och sen min loggbok. Loggboken är till för projektarbetet så min handledare vet jag jag gjort och hur jag tänker. Det är egentligen bara ettt kollegieblock, men jag har gjort det så fint.

Genom lite prickigt omslagspapper, rosa papper och några fina bilder kan man göra under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar