måndag 22 juni 2009

En dagens och mer hemmifrån


Så här såg jag ut idag i värmen.


Jag har druckit massa ljummet vatten för att släcka min törst. Jo det står ljummet vatten. Jag tycker det är så gott!


Så ska jag visa ite mer hur det ser ut här hemma. Jag bor i en vad som brukade vara en kyrka så vi har gott med utrymme.

I hallen finns några av familjens alla skor. De ligger alltid huller om buller.

Några av Fars gitarrer finns på väggen.

På väggen mitt emot finn vår ego-vägg. Bilderna är tagna på "Gammaldags foto" på Liseberg.



I det som brukade vara kyrkosalen finns numera kök och vardagsrum och matsal i en öppen planlösning.

En av farmors gamla kristallkronor hänger över matbordet.




Så här var det dukat på det stora bordet under midsommar.



Far samlar på lite olika saker, bland annat dessa fina.






Så fiffig min mor är. Hon beställde spegelglas och satte i ett gammalt fönster, som nu pryder ett av hörnen.



Självklart så finns det instrument lite överallt. Så här finns piano, ukulele, gitarrer och fiol och ibland står en bas här med.


Och till sist några av fars bilmodeller.

1 kommentar:

  1. Oj vad roligt att se hur det numera ser ut i själva kyrksalen, mysigt! Din pappa verkar samla på lite av samma porslin som vi, vi har dille på det där italienska porslinet :)

    SvaraRadera