onsdag 10 juni 2009

Modevisningen


Nu kommer lite mer bilder från modevisningen. Vi hade en visning på kvällen för alla föräldrar och den var uppskattad.

Detta var min verkliga outfit idag. Jag hade på mig min marinkårsjacka av ylle, jag frös som sjutton nämligen.


Vi hade två konferencierer som berättade lite om modet under årtiondet och de sa några skämt med.



Vi körde i kronologisk ordning och började självklart med 1900-10.


Sedan följde 1910-20.

20-30

30-40

Sen kom 40-talet, som jag bland annat modellade för.


50-talet. Här byter de filmisar.

Sen kom 60-talet. Kolla in den snygga byxdressen jag har på mig.

Självklart så fick Elvis vara med och vi tjejer skrek.

70-talet, med hippies och disco.


Det färgglada 80-talet. De som modellade här dansade efter en koreografi till en Fame-låt.


90-talet med Spice girls.


En glittrig Afrodite tjej fick inleda 2000-talet.

Här körde vi som sagt på lite olika stilar. Så överst är en fjortis.

Emo...

och brats.

Sen tackade vi för oss och våra konferencierer presenterade alla som medverkat.






Hemsk kul var det och väldigt lyckat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar