lördag 13 juni 2009

En gåva och några tips


Idag har jag stått i från det jag vaknade. Jag har städat, bakat kakor, lekt med Rut, rensat i lådor, gjort ett collage, styrkt kläder, handtvättat lite saker och sytt de sista små detaljerna på ett plagg jag jobbat med hela ett tag nu. Efteråt var jag så trött att jag la mig på sängen bredvid Rut och sov några minuter.

Men lite saker som hänt innan jag somnade idag. Igår fick jag denna fina korg och mörk choklad av min Mor och Far för att jag varit så duktig i skolan detta året. Tack kära ni!

Så hade de skrivit en liten gullig lapp med.

Sen kommer ett litet tips från idag, ett litet fika tips. Till fika är det nämligen jättegott med detta gröna te med vaniljsmak och en bit mörk choklad. Jättebra om man är lite sugen på något.


Sen kom tidningen Ikon i brevlådan igår. Det är en kristen ungdomstidning, men jag tycker att den fungerar lika bra för alla, inte bara för de som är kristna.

Bloggerskan UnderbaraClara brukar skriva något lite kort i varje nummer.

Och det gör även Joakim Lundqvist, som är ordförande för Ny Generation.

I tidningen finna lite av varje, reportage, boktips och skivrecensioner bland annat. Det är en bra tidning som får en att tänka till lite extra. Så om ni råkar komma över ett så är det ett hett tips att åtminstone bläddra igenom lite.

Sen ett sista tips. Cliff Richard and the Shadows kommer till Sverige i november! Han har tre konserter, i Malmö, Göteborg och Stockholm. Jag ska gå med min familj och det kommer att bli jättekul! Här är en av mina favoritlåtar med honom, från konsterten The Event från 1989. Så sjukt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar