torsdag 7 maj 2009

Att sy en stressig dag


Huvvaligen! Idag har jag bara stessat. Jag vaknade (ej utvilad) var i skolan. Började må illa, som jag gjorde i tisdags. Sen hade jag hål och då gick jag ner till stan och skulle hitta något vettigt att ha på mig, på ett bröllop som jag visst skulle till på lördag. Hittade inget och drog till nödlösningen att sy mig något.
Kom tillbaka till skolan. Hade lektion och luch. Mådde jätteilla och orkade inte gå till stan för att ta den tidiga bussen, så jag var en timme på eftermiddagslektionen och åkte sen hem.
Väl hemma så satte jag igång att sy och har gjort hela dagen och kvällen.

Nu när jag sytt så ögonen går i kors så kunde jag åtminstonde le åt dette vackra ur som tillhörde min farmor. Den fungerar men går långsamare än den borde, så den får bara vara ett vackert smycke.

Det fick bli ett rött tyg, min favoritfärg.

2 kommentarer:

  1. Älskar sådana fina klockar! Snygg färg du valde till det du sydde ;) blev det en klänning? Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  2. Ja föresten det skulle vara jätteroligt om tog en bild på det du sydde, när det är färdig!

    SvaraRadera