tisdag 12 maj 2009

Hur mitt rum ser ut


Nu fortsätter vandringen i mitt hus och vi har landat i mitt rum. Bredvid min säng står denna byrå.

På byrån ligger alltid en min bibel, en ring jag fått av mormor och morfar, en klocka jag ärvt av min gamlamormor och klockan jag hittade hos farmor.

Jag köper blommor till mig själv ibland, för då blir jag så glad på morgonen när de är det första jag ser när jag öppnar ögonen.

Mitt skrivbord är min älsklingsmöbel på mitt rum och det finns allt möjligt på och i lådorna.

Ett kul kort som mor köpt till mig med texten "When I get tired of shopping I sit down and try on shoes" vilket flera har sagt stämmer bra in på mig.


Jag har massa anteckningsböcker lite överallt och främst på skrivbordet.

Denna anteckningsbok och korset fick jag i 18 årspresent av några kompisar. Jag blev jätteglad för dem.

Ett foto på mig och Mor när jag var på Brinell första gången för att kolla på de olika gymnasielinjerna står och påminner om en annan tid i av mitt liv.




I hörnet bredvid skrivbordet står alla mina Elle-tidningar och lite omslagspapper.

Jag har ett stort vitt skåp med massa saker i och på.

Denna spegeln ärvde jag efter farmor.


Denna skålen fick jag av mormor i konfirmationspresent.


Så har jag en anslagstavla på skåpet med massa kul saker upphängda på.




I fönstret hänger ett hjärta som min bror gjort till mig på sin träslöjd, det fick jag i julklapp.

Det finns en liten hylla som detta skrin står på och de nallar som jag har kvar. (alla andra gosedjur skickade jag iväg till ett barnhem).

Där finns också denna lilla målning som min bror också har gjort, när han gick på dagis.

Mitt syskrin står även där...

och under finns lite roliga böcker.


Bredvid skrivbordet står en hattask med gamla tidningar och lite böcker på och så står min picknick korg där med.

På sidan av det vita skåpet finns några kort som min syskon gjort till mig. Vad jag älskar dem när jag tittar på dessa fina kort!



Till sist hänger denna på min säng. Det är ett kort som jag hade runt halsen på KDs riksting, förra sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar