onsdag 6 maj 2009

Projektarbetets dag


Idag har det varit projektarbetes dag på brinell och med detta menas att då visar alla treor sina projektarbeten för alla. Det brukar alltid vara kul och inspirerade att gå omkring och titta på.

Jag har haft en bra hårdag också. Jag gjorde pin-curls och då blev håret fint.



Åter till projektarbetena. Några jag känner hade åkt ner till Kenya och sett hur Erikshjälpen jobbar där och hur kulturen där nere ser ut. Det var jättespännande att höra hur det varit där nere och hur erikshjälpen jobbar. Själv är jag månadsgivare och det känns verkligen värt pengarna när man ser resultatet (och pengarna saknar man inte ens)

Sen var det några tjejer som hade sytt några klädesplagg och fotat..


...min favorit var blusen.


En annan hade sytt en medeltidsklänning, inspirerad av en målning av Elizabeth den första.


Så var det lite fler kläder på ett annat håll.

en kompis till mig hade samlat in glasögon för en organisation som ger glasögon till personer i länder som är för fattiga för att köpa de själva. Hon hade varit i Litauen för att se hur deras arbete var där.

En tjej hade gjort några fat och en tekanna "i Stig Linbergs anda" som hon själv sa.


Min kopis Robert hade gjort en film om männskliga rättigheter...

och denna helt underbara tjej hade marknadsfört den. (Henne kommer jag sakna nu när hon tar studenten)

En annan hade gjort tekannor och muggar.

Och här är en kompis som jag tittade på allt roligt med. Nu när de flesta av mina kompisar tar studenten (så blir det när man byter linje och måste gå om ettan) så blir det inte så många kvar som jag känner. Men han här är precis som mig och bytte linje och gick också om ettan. Tack och lov, vem skulle jag annars dricka mitt morgonte med och prata strunt som är logiskt när man är morgontrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar