fredag 1 maj 2009

En helt underbar dag


Oj oj oj vilken bra dag det har varit idag. Först var jag på premiären av "café Boda" ett café som enligt dem själva "för tankarna till mormors tid" och det gör det med. Detta är ett café där man blir serverad vid bordet, porslinet är vackert och inredningen lika så.

I fönstret var det jättefint!



Och väl inne blev det bara bättre.


Allt porslin var småblommigt och så vackert så jag blev helt varm inombords.






Allt var jättefint. Så om ni är i Bodafors nån dag, så bara måste ni titta in här för en fika.
jag har för mig att öppentiderna var:
tisdag-fredag 11-18
lördagar 10-14



Sen bar det iväg till min fars antikvariat. Det är ett hus med tre våningar. Första planet är alla böcker på, andra planet är kontoret och de har börjat lagra böcker i en lägenhet som finns där med. Det är så synd för lägenheten är så vacker. Det är verkligen min drömlägenhet! Tapeterna är vackra och köket är perfekt.

det var hemsk rörigt i köket, men fortfarande så fint!




Sen gick vi upp till tredje våningen där min farmor brukade bo innan hon dog. Köket är även där helt underbart!


Det är fortfarande massa möbler kvar efter henne där uppe. Jag var där för att kolla igenom garderoberna efter saker som fanns kvar efter henne. Hon samlade på allt möjligt. Denna egenskap verkar jag ha ärvt. Inte nog med att jag ser ut som henne och har hennes kroppsspråk jag samlar som henne också. Min mor brukar kalla mig för "Majken Lindberg nummer 2".

I garderoben jag rotade i idag fanns massa saker.


En av hennes tröjor från frälsningsarmen fanns kvar...


och flera av hennes bonetter.


Jag var bara tvungen att prova en.

Sen fick självklart några saker följa med mig hem också. Denna tavla..

en plåtask som det varit pennor i...


ett broderi som farmor börjat på men inte hann avsluta, så det ska jag göra.

Sen fanns lite kläder kvar som jag tog med hem och kommer använda.








Så hittade jag dessa hattar. Jag hade undrat var de tog vägen, men nu hittade jag dem.


Så hittade jag denna chokladburk som är väldigt sliten, men den är så fin.

Och till sist två anteckningsböcker som är helt oanvända.

1 kommentar:

  1. Vi hörde att det skulle öppna ett café där snart. Verkade ju helmysigt. En sån karusell skulle man ju gärna ha hemma. Tror du den är äldre eller ny?
    Vilken fin lägenhet din mormor hade och en massa spännande saker! Vilken tur att du tar hand om dem.

    SvaraRadera