lördag 30 maj 2009

En enkel och härlig dag


Idag så var det sista övningen med konfirmanderna inför imorgon, då är det konfirmationsgudtjänst. På eftermiddagen följde jag med Far till antikvariatet. På verandan står denna. En gammal godisautomat som fanns i en godisaffär nån gång i tiden. Den är jättestor och tung, med den fungerar fortfarande vad jag vet.


I en skrubb där ingen tittat in i på evigheter hittade jag lite gamla tapeter. Tyvärr inte tillräckligt många av samma sort för att tapetsera om mittt rum. Men jag tog med mig tre rullar hem och ska använda de för att klä om några skokartongen jag har massa saker i.

På vägen hem gick vi förbi detta fina hus som är till salu. Det behövs fixas på en del, men det är fortfarande jättefint.


På kvällen grillade vi för första gången i år. Jag åt grillade champinjoner och paprika eftersom jag inte äter kött. Inte pga några etiska själ, förutom till viss del att det inte är miljövänligt att ätas kött, men jag tycker bara inte om kött helt enkelt.



Rut hittade något kul i busken.

Sen har jag gjort pin-curls idag. Resultatet blev ganska lyckat.

1 kommentar:

  1. Åh den fina godisautomaten! Är du säker på att det inte är den som stod i sporthallen?

    Vad mysigt det såg ut, det är allt så trevligt att grilla.

    Du är en riktig hejjare på Pincurls.

    SvaraRadera