söndag 24 maj 2009

Konfaläger


I tisdags bar det av till senoren i Blekinge med konfirmanderna. Det har varit hur kul som helst för konfirmanderna och även för oss ledare. Det var inte bara Bodaforsare på lägret utan det var konfirmander och ledare från Tranås, Nässjö, Fredriksdal och Anneberg också som vi var på läger med.

Vi hade verkligen tur med vädret, det har bara kommit några skurar och så har de blåst lite, men annars har det varit jättefint.

Första hela dagen (onsdags) stod jag i kiosken och sålde godis och skissde på lite ideer.


Det var staffeter på partyt på eftermiddagen då var det bland annar irländsk julafton.


På morgonen efter morgonandakten så hade vi lektioner och lite rast och sen övade vi för avslutningen. De var inte särskillt morgonpigga.

Men de hade kul ändå trots sin morgontrötthet.


Varje morgon och kväll hade vi andakter. Det var enkelt med lovsång, bön och predikan och så fanns det möjlighet att få förbön (alltså när någon annan ber för en).


Under dagarna har det varit massa aktiviteter och skoj. Nästan alla konfirmander badade, det vara bara en eller två som inte gjorde det.

Jag fattar fortfarande inte att de ville bada i det kalla havet, men de sa att det var skönt i vattnet.


Så hade vi frisyrtävling en dag. Emanuel, som är ungdomsledare i Nässjö, han kapade av 30 cm av sitt hår och då blev det så här kort.

Jag ändrade frisyr jag med.



Detta var den vinnande frisyren.

Det var konfotboll en dag...


det var lekar inomhus efter Jesus vandringen...

och så var det fotboll en partykväll. Det var konfirmanderna mot ledarna. Konfirmanderna vann med 3-1.

En av ledarna skadade sig och fick åka in till sjukhuset och det visade sig att en hälsena slitit av. Dagen innan så var det en tjej som bröt ett lillfinger när hon spelade volleyboll. Sicken otur att det varit så allvarliga skador i år, det brukar aldrig vara sånt annars.

Konfirmanderna lyckades även underhålla sig själva med lekar under fritiden.

Och självklart så var det blöjkrig, som varje år. Det är helt sjukt roligt.




Mellan alla aktiviteter så hade vi kul och fotade varandra. Detta är jag och några tjejer som jag haft i konfna detta året.



De är så fina alla konfirmander och så härliga. Det är så synd att konfatiden snart är slut.

Sista kvällen på partydelen, hade vi fest. Vi åt tacos och marängswisch och hade tipspromenad och titta på filmer som spelats in under veckan och vi ledare hade spex.






Innan jag började äta min efterrätt så lyckades jag sätta skeden på näsan vilket lockade till sig några skratt.

Sen lyckades killarna (från Bodafors) jaga vår ungdomspastor och killarna bar honom till sjön medan han skrek "jag vill inte bada". Detta lyssnade inte killarna på och...


så kastade de i pastorn i havet med kläderna på.



Sen kladdade en annan av konfirmanderna ner honom med grädde.

När han bytt om till torra kläder igen så körde vi ledare igång med vårt spex. Först gick vi och klädde ut oss och sen läste vi en dikt gemensamt och sen rockade vi loss till Tingeling - russian remix. Alla konfirmander tyckte självklart att detta var jättekul.

Christian inledde sången...

mor fick vara operasångerskan...
och jag fick rocka lo9ss ordentligt som den dansande björnen. Jag som inte kan dansa så bra, bara körde på och skakade loss.




Så var det lite prisutdelning till bland annat de som ducshat mest, frågat om rast snabbast under en lektion och veckans coolingar.


Sen så åkte vi hem på söndagen och då skrev några konfirmander lite på Kents gips och så hade vi en stor kramring och jag var lite tårögd. För det känns konstigt att komma tillbaka till verkligheten efter att ha varit borta från allt i nästan en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar