måndag 11 maj 2009

Lite om hur det ser ut hemma


Jag tänkte att jag kunde visa lite hur det ser ut hemma hos mig. Så jag tänkte göra detta i flera inlägg. Jag bor i vad som brukade vara en kyrka (allianskyrkan i Bodafors). Det är tre våningar och jag och min syster bor på den översta. Så jag tänkte börja där och i köket som är där uppe. Det används inte så ofta. Det är mest om jag får för mig att baka där uppe som det används.

Över spisen står dessa fyra kryddburkar, som köptes på second hand.

Sen har jag massa saker i skåpen som finns, vilka jag tagit bort luckorna på för de var så fula.

I det första skåpet står alla fina muggar och lite tallrikar. Bilden över visar en liten fin bricka och två muggar som jag och min syster fick när vi var små och gick i söndagsskola.

Vi har massa fina färgglada muggar...

och en fin bricka.

I skåp nummer två finns lite allt möjligt som jag köpt på second hand eller hittat hos farmor. Det är karaffer, assietter, kakburkar min lunchlåda och lite annat som får plats där.


I skåp nummer tre finns en serviser.

Denna vita tillhör min syster.



I ett hörn ligger ett broderi och väntar på att jag ska sy klart det.

I fönstret står dessa fina ljusstakar som ser ut som bakelser. De gör mig glada varje gång jag ser dem.

Och denna skål är en värmestridare den med (nackdelen är att man blir godissugen varje gång man ser den)

Så händer min förkläden i ett hörn..

på skåpet hänger dessa fina magneter

och en tuff lampa hänger i taket.

Denna lampbet tycker jag mycket om och dörren leder in till ett stort skafferi med fina breda hyllor. Man kan gå in i skafferiet (men nu är det så stökigt där inne så jag har inte samvete att visa hur det ser ut där inne).

Och till sist hänger en Elvisklocka på väggen.

1 kommentar:

  1. Oh vad trevlig med en sneak a peak. Spännande att se hur det ser ut i Allianskyrkan nuförtiden. Hur länge har ni bott där? Vad massa fina saker du och din syster har.

    SvaraRadera