fredag 24 april 2009

En gåva, några fynd och ett par healers


Idag var jag ledig från skolan pga en sak jag skulle göra på förmiddagen, så efter det hade jag tid att åka in till Jönköping och gå till på pricken röd. Där fick jag i mig en kopp kaffe och pratade en bra stund med Andreas och Johanna. Och så fick jag boken 50-talets vänner av dem. Jag blev superglad. Tack så jättemycket!

Självklart gick jag inte tomhänt därifrån heller. Jag fyndade denna klänning och kjol.



Sedan efter att ha åkt buss tillbaka till Nässjö så hann jag med att titta in på kupan jättefort innan bussen hem gick. Där hittade jag denna fina picknick korg, med precis rätt tyg inuti.


Och sen en svart blus, det är alltid bra att ha...

och en röd skjortklänning.

Väl hemma efter lite middag och glass skulle min lillebror lära mig att åka healers. Det ser ut som vanliga skor, men det är hjul under. Det var ganska roligt, men man var tvungen att luta sig bakåt vilket var lite småläskigt.

Sen hoppade jag i mina vanliga skor igen, för att jag lilla Rut...

Som sprang och försökte gömma sig när jag skulle borsta pälsen på henne.

1 kommentar:

  1. Jättetrevligt att du hälsade på i butiken igår och att vi hann prata lite :)
    Vad skoj det såg ut med Healers,
    kan förstå att det var lite läskigt.
    Tjusig picknick korg!

    SvaraRadera