söndag 5 april 2009

En lat söndag


Mina söndagar verkar alltid gå i lathetens tecken efter att att ha varit i kyrkan. Då byter jag om och bra tar det lugnt, om jag kan. Idag blev det denna lata outfit.
underbyxor: vintage
bustier: Second hand (tror jag)
kofta: second hand
Så här kul kan man ha när man släpper loss till Christina Aguileras Candyman och soundtracket till the Rocky Horror picture show.
I kyrkan var det dop förrättning. Tre flyktingar från Burma som har gått med i vår församling döpte sig idag. Vi har troendedop/vuxendop i vår församling, eftersom vi anser att dopet ska man bestämma själv över och inte tvingas till. Utan man ska få döpas när man vill det och vill följa i Jesu fotspår. Så sjöng en av burmeserna på burmesiska. Det var jättefint och jättetufft!

Efter middagen gick jag och min familj ner till en av mina fastrar som bor i samhället, där var också en av mina farbröder, så tog vi oss en eftermiddagsfika.

Min faster är en kattant. Hon har fem katter och man och barn bör tilläggas. De tre yngsta är syskon till min lilla Rut och den näst äldsta är mamman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar