måndag 6 april 2009

Liten spontan shoppingrunda

Idag så tog jag en tripp till Jönköping med min kära syster, som dansade på gatan när vi väntade på bussen.
Sen posade hon framför kameran.




I Nässjö mötte vi upp med Sase, som är min systers bästis och en vän till mig med.

På började vår runda på tändstcksområdet, där de finns underbara butiker. En butik sålde smycken, väskor, karameller och massa annat sött. Det fanns väskor som var rutiga som var gjorda av bilbälten, helt fantastikt fina! En sån ska jag köpa till en av mina biltokiga fastrar när hon fyller år. Så finns det en skivaffär, second hand och en butik som endast säljer krav märkt och ekoligisk mat. Det är helt fantastikt! Det fanns till och med trosskydd som var gjorda av tyg, typ tygblöja fast trosskydd. Det kanske man borde köpa.

Sen åt vi jättegod pan pizza på juneporten. mums!

Så åkte vi hem till sist. Lydia och Sase luktade på varandra eftersom de sprayat olika parfymer på olika delar av sig.



Fast jag köpte ju några saker innan vi åkte hem. Denna LP med Stevie Nicks. Hon var skittuff! Här är en av hennes mest kända låtar.

Så gick jag till kupan och hittade lite saker. Dessa strumpbyxor som man har till strumpbandhållare.

Sen hittade jag dessa vintage handskar.

och denna vintage underklänning i siden och spets.




Sedan köpte jag lite håraccessoarer på H&M och Åhlens.

Så köpte jag en denna klädhängare på Indiska som jag planerar att ha i min garderob, och en bindi, alltså ett indiskt smycke man har i pannan. Förklring till varför jag köpter bindis är att jag har ursprung från Indien. Det folk jag tillhör, kommer ursprungligen från Indien. Från 700-talet i och för sig, men spela bulle. Stolt över sitt ursprung ska man vara tycker jag.

Så fanns denna lilla väska som man har underkläder i på rea på Lindex.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar