lördag 18 april 2009

Släkt och second hand


Idag var jag på min vanliga second hand runda hemma. men först så vaknade jag och märkte att jag var täppt i näsan och hade tappat rösten. Det jag trodde var min pollenallergi igår som började spöka, visade sig vara en jätteförkylning. Det var först fram mot eftermiddagen som jag fick tillbaka rösten igen.

På erikshjälpen fanns fanns dessa två dockor som skrämde mig. De påminner om "skrotnisse" som jag inte var särskilt förtjust i när jag var liten, milt sagt.

men jag hittade detta fina syskrin som är underbart blå inuti.

Dessa vackra gamla damnäsdukar fick också följa med hem.


Sen behövde jag knappar till en kjol jag ska sy, som ska vara i sailor-stil. Dessa knappar var helt perfekta och jag hitta dragkedjor som antagligen följt med knapparna från början.


Sen gick vi till min fasters hus och tittade till katterna lite. En av mina mostrar och kusin från Stockholm är och hälsar på i helgen, och min moster kom fram till att varje gång de kommer är jag eller blir sjuk (och ibland smittar min kusin).

1 kommentar: