lördag 25 april 2009

Lite utomhus mässa och några nya tillskott


Nu i denna helg är det Get Out mässa i Bodafors. Get out är ett företag som säljer bland annat tält, kanoter, sovsäckar och massa annat för friluftslivet.

På vägen dit så gick vi förbi här. Det ser så roligt ut med ett halvt förfallet hus (även kallat hiet) och ett superprydligt hus bredvid varandra (det bor människor i båda husen).
Mässan var inte bara vid lagret utan även vid badplatsen. Vi kände på vattnet, men det var iskall så jag skippar nog kanotpaddling denna helg.
Man kunde prova att katsa lasso runt en låtsasren...

och göra pannkakor, och göra pinnbröd och lite annat. Det är synd att de inte har någon klättervägg i år.

Men så hade jag min vanliga second hand runda med. Även denna lördag. (Denna fina gramofon kunde jag inte köpa eftersom jagh inte hade tillräckligt med kontater på mig).

Jag fann mig ett förkläde...

några gamla Wahlströms böcker, med fina omslag...

och lite porslin. Ett fint fat och några assietter.



Och sen måste jag visa detta. I går kväll (egentligen natt) fick jag för mig att kolla vad som var på översta hyllan i skaffiet i köket på övervåningen (som vi inte använder)...

och där hade min Mor lagt sina gamla klippdockor som hon hade när hon var liten, som jag hade fått leka med.

Det var tre sttora klippdockor...

som alla hade varsina kläder.



En en liten som hade sin lilla garderob.


1 kommentar:

  1. Vilka fina saker du hittade på loppisen, heter möjligen porslinet "Rosa" från Rörstrand?

    Vad skoj med klippdockorna! Joanna hade också de där större lite runda när hon var liten, vad roligt att se dem.

    SvaraRadera