söndag 26 april 2009

Lite mer mässa och lite musik

I går kväll fortsatte get out mässan med outdoors party. Det var live musik och massa annat trevligt.

Jag gick klädd så här...

och hade en sjal och en blomma i håret.

Min kompis Robert hängde med. Han tar studenten snart så vi passar på att umgås när vi hinner, innan han förvinner för att plugga på en annan ort.

Först ut på kvällen var en kille som spelade didgerido och så hade han en väst gjord av bark som några i Borneo gjort till honom när han var där.

Sen spelade bandet "Rock File". I bandet så spelar min syster och farbror och två vänner till familjen. De spelar rock och rock n' roll.


Min syster spelar bas och körar.

Så här såg det ut i den stora kåtan som de spelade i. Så kunde man äta samtidigt.

Fram mot kvällen så började folk ta mod till sig och och började dansa. Jag tvingade min kompis att ta en dans med mig.

Så här såg det ut vid sjön när solen gick ner. Sååå vackert!

Så satte vi oss vid en liten brasa som några från sjövikens folkhögskola hade gjort upp.
Apprå på eld. Igår brann det i Bodafors. det var en som, eldade i sin trädgård och så sattes hela hans bakgård i lågor och sj-staketet sattes i lågor också (de bor bredvid järnvägen). Som tur var blåste elden bort från huset, så det brann inte upp. Dock är det svart i trädgården och ett stort hål i sj-staketet nu.

Så satt vi vi elden i några timmar tills det var helt mörkt. Mysigt!

1 kommentar:

  1. Fin du var i klänningen, hoppas den satt bra.
    Ni verkade ha väldigt trevligt på Getout mässan.
    Oj sicken tur de hade med elden, kunde ju gått mycket värre än det gjorde.

    SvaraRadera